Persbericht 28 november 2002

Praten over de dood verrijkt je leven

Bij praten over de dood denk je niet meteen dat dat je leven verrijkt. Toch is dat vaak de reactie van cursisten na afloop van de cursus. "De dood is nog steeds niet iets waar ik naar uitkijk. Het heeft mij wel goed gedaan om eens met anderen over ons einde te praten. Dit abstracte onderwerp is nu wat concreter geworden. Grijpbaarder", aldus een oud-cursist.

De cursus "Praten over de dood" is een initiatief van uitvaartverzekeraar Yarden (vroeger AVVL), Humanitas en het Humanistisch Verbond. Tijdens de cursus maakt u kennis met diverse aspecten van de dood; de laatste fase, het overlijden, het afscheid en de rouwperiode. Tijdens de bijeenkomsten is er tijd om met elkaar van gedachten te wisselen. De cursus staat voor iedereen open. Alleen als u net een overlijden in uw nabijheid heeft meegemaakt, raden wij u deze cursus nu af. Deze cursus vindt tweemaal per jaar plaats; in het voorjaar en het najaar. U kunt zich dus ook alvast opgeven voor de cursus in het najaar. De cursus wordt op diverse plaatsen in Nederland gegeven.

In Amsterdam start een nieuwe cursus "Praten over de dood" op donderdag 6 februari. De 7 bijeenkomsten in februari en maart vinden plaats op donderdag van 19.30 tot 22.00 uur in het Mozeshuis, Waterlooplein 205 (naast de Mozes en Aäronkerk). Bereikbaar met metro en tram 9 en 14 halte Waterlooplein. De introductie-avond vindt plaats op donderdag 6 februari. Het aantal deelnemers is minimaal 10 en maximaal 15. De kosten bedragen 30 euro voor leden van Yarden, Humanitas of het Humanistisch Verbond. Niet-leden betalen 45 euro. Daarvoor krijgt u een boek, de cursus en koffie of thee. De cursusleiders zijn mevrouw Ria Woensdregt en de heer Vital van Looveren. Na aanmelding ontvangt u twee weken voor aanvang een brief met nadere informatie.

Aanmelding en informatie bij Petra Vuyst:
Yarden vereniging, Postbus 10118, 1301 AC Almere
Telefoon: 036 - 52.78.666