DELA top vijf speler in Europese uitvaart

Overname grootste Belgische uitvaartorganisatie maakt DELA marktleider Benelux

Eindhoven 5 juli 2005- DELA heeft de grootste overname uit haar geschiedenis gepleegd. Met de overname van de Belgische Sophia Group is DELA nu marktleider in de Benelux en behoort zij binnen Europa tot de top-vijf uitvaartverzekeraars- en verzorgers.

De Belgische Raad voor de Mededinging heeft de overname van Sophia Group door DELA goedgekeurd. Sophia Group is de grootste uitvaartorganisatie in België.

Edzo Doeve, algemeen directeur van DELA: “Sophia Group is een gezonde onderneming met groeipotentieel die goed bij onze organisatie past. De overname moedigt ons aan in onze groeiambities in de Benelux.”
Ook Bénédict Bleyaert, CEO van Sophia Group en nauw verbonden met de oprichting van de onderneming is blij met het akkoord van de Raad: “Met DELA hebben wij een aandeelhouder voor de lange termijn waarmee wij onze bestaande ambitie en visie op kwaliteit en samenwerking nog beter waar kunnen maken.” Bleyaert blijft als CEO Uitvaartverzorging aan het hoofd van Sophia Group staan.

DELA is in België al geruime tijd actief als uitvaartverzekeraar. Met de acquisitie van Sophia Group krijgt DELA nu ook de beschikking over een eigen verzorgingsapparaat. Sophia Group verzorgde in 2004 ruim 8.500 uitvaarten. Met een marktaandeel van circa 8% was zij marktleider in België. Voor de verzorging van de uitvaarten beschikt Sophia Group over 46 uitvaartcentra en 44 uitvaartwinkels. Daarnaast worden in de crematoria van Sophia Group circa 18.000 crematies per jaar uitgevoerd. Bij Sophia Group zijn direct en indirect 390 mensen werkzaam.

Over DELA
DELA is met ruim 2,6 miljoen verzekerden en jaarlijks meer dan 20.000 uitvaarten marktleider in de Benelux op het gebied van uitvaartverzekering en –verzorging. Door middel van haar verzekeringen en diensten staat DELA haar klanten met raad én daad bij. De professionaliteit van DELA is gebaseerd op een ervaring van meer dan 65 jaar.